-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48150 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

ثواب خواندن قرآن در خانه را بنويسيد؟

در روايات امامان: دربارة اُنس گرفتن با قرآن و خواندن آن در منزل، تأكيد فراواني شده است تا آن جا كه نسبت به ترك آن هشدار داده، آثار بد آن را گوشزد كردهاند كه در اين جا به برخي از آنها اشاره ميشود:

1. تأثير قرآن بر اهل خانه: وقتي در خانه، قرآن خوانده ميشود، بر اهل منزل تأثير ميگذارد. اگر فرزند و پدر و مادر در خانه قرآن بخوانند، سبب تحوّل روحي يكديگر ميشوند.

2. دفع آفات و بلاها از خانه و افزايش بركات خانه: امام صادقميفرمايد: عليميفرمود: آن خانهاي كه قرآن در آن خوانده ميشود و خداوند عزيز و جليل در آن ياد ميشود، بركتش فراوان ميگردد و فرشتهها در آن حضور مييابند و شياطين آن را ترك ميكنند و ـ خانه ـ به اهل آسمان روشني ميبخشد، همان گونه كه ستارهها براي اهل زمين روشني ميبخشند. و بي ترديد، آن خانهاي كه قرآن در آن خوانده نميشود و خداوند عزيز و جليل، در آن ياد نميشود، بركتش كم ميشود و فرشتهها آن را ترك ميكنند و شياطين در آن حضور مييابند.( وسائل الشيعه، شيخ حرّ عاملي، ج 6، ص 199، مؤسسة آلالبيت. )

3. ترك روش يهود و نصارا: عادت يهود و نصارا چنين بوده و هست كه عبادتها را در معابد انجام ميدهند، و خانهها را واگذاشتهاند; به همين جهت، پيامبر6 در مذمّت آنان و تشويق بر عبادت و تلاوت قرآن در منزل، چنين ميفرمايد: خانههاي خود را با تلاوت قرآن نوراني كنيد و آن را همچون گورستان قرار ندهيد، آن گونه كه يهود و نصارا، مرتكب شدند; در كنيسهها و معابدشان نماز خواندند و خانههاي خود را معطّل گذاشتند، چرا كه خانه هر گاه در آن تلاوت قرآن زياد شود، خيرش فراوان گرديده و اهل آن به وسعت ميرسند ]وسعت مالي و روحي، فضايي مملو از صميميت و محبت[ و براي اهل آسمان روشني ميبخشد، آن گونه كه ستارگان آسمان براي اهل دنيا روشني ميبخشند.( بحارالانوار، علامة مجلسي;، ج 89، ص 200، نشر وفأ، بيروت. )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.